tisdag 21 juni 2011

Dagboksblad tisdag 21 juni 2011

Fan, på väg till jobbet kommer jag på att så fort jag kommer till jobbet ska jag vara på ett möte. Och vad värre är, jag borde ha förberett en del inför det mötet. Jag hinner i alla fall ringa in till mötet i tid (tur att det finns telefonmöten), och medan mötet pågår sitter jag och förbereder min punkt, som ligger rätt sent i mötet. Det går bra, och när det blir min tur känner jag mig mycket väl förberedd. Inga problem alls.

Om man tittade i min almanacka för dagen kunde man lätt få ett intryck av att jag faktiskt skulle ha en hel del tid att jobba på. Men med facit i hand kan jag bara säga att jävlar vad fel jag hade. Vissa bokade upp mig på möten under dagen, och annan tid gick åt till att prata med folk. Meningen var att jag efter jobbet skulle åka till stan för att köpa kaffe. Det gick åt helvete. För det första kom jag inte iväg från jobbet förrän 20 över fem, eftersom det var en massa människor som ville prata. Och för det andra tog det 50 minuter att åka till stan. Jag hann således inte till affären före 6. Man kan inte säga att jag var på speciellt gott humör när jag kommit till stan och konstaterat att affären hade den dåliga smaken att stänga klockan 6. Jag fann det bäst att sätta mig ner i en halvtimme och liksom komma ner i varv och ilska innan jag åter gränslade Vespan och körde hemåt. Det är inge bra att köra Vespa när man ar stressad och förbannad.

Hemkommen har jag gått igenom och packat mina kameraväskor inför semestern, samt sett över den bärbara datorn och dess programvara. Dessutom har jag jobbat en del, och jag kommer säkert att jobba fram till bortemot ett innan jag kan gå och lägga mig. Inte så bra, men snart är det semester.......................

Inga kommentarer: