söndag 5 juni 2011

Dagboksblad söndag 5 juni 2011

Vaknade inte så värst tidigt, käkade frukost och så gick vi ut på hundpromenad. Även om jag oftast försöker förneka det, är jag ändå lite ingenjör i själen, och tycker teknik kan vara lite intressant. Till exempel har jag laddat ner appen RunKeeper på min telefon, vilket innebär att jag kan se bl a hur långt jag gått och vilken medelhastighet promenaden hade. Så nu spårar/sparar jag alla hundpromenader. Morgonens hundpromenad gick i ett ganska högt tempo, främst beroende på att det var jag som höll i kopplet. Frun håller inte lika högt tempo eftersom hon låter Ia nosa överallt. Det tycker inte jag är nödvändigt.
Efter morgonpromenaden satte frun igång med att måla fönster, och jag satte igång med att mecka bilder. Och i princip fortgick dagen på det sättet. Jag åkte dock för att handla också. Så lagade jag mat, bakade en jordgubbspaj, och bakade två sorters bröd. I övrigt tittade vi lite på TV och fikade också. Nu är det ena brödet klart, och jag ska gå och sätta in det andra i ugnen. Sedan lägger jag mig på soffan och sover medan det brödet bakas, och i bästa fall hör jag när äggklockan ringer om en dryg halvtimme. Annars kanske det blir färskt knäckebröd i morgon bitti.

Inga kommentarer: