lördag 11 juni 2011

Dagboksblad lördag 11 juni 2011

Vaknade ganska tidigt, gick upp och kokade mig lite kaffe och satte mig framför datorn. Lite senare vaknade frun, vi käkade frukost och drog iväg på hundpromenad. Tanken var att vi skulle dra iväg tidigt så det inte skulle vara så varmt. Pytt, det var varmt redan klockan nio. Vi hade med oss fika, vilket var klokt.

Hemkommen begav jag mig mot stan för att hämta folk och grejer, för att därefter åka till köpcentret i vår kommun för att värva medlemmar till IOGT-NTO. Dvs, de människorna jag hämtade skulle värva. Jag har ingen lust med sånt. Dock var jag med, och såg att fyra timmars värvning gav fem nya medlemmar. Det kan tyckas lite, men fem nya medlemmar är fem fler än inga alls.

Sedan åkte jag och handlade och så hem för att laga middag. Samtidigt bakade jag också ett pajskal, och efter middagen gjorde jag en vaniljkräm. Sedan drog vi på hundpromenad. Det var inte lika varmt som på morgonen, men varmt var det. Hemkommen byggde jag ihop pajskalet, vaniljkrämen och inköpta jordgubbar till en jordgubbspaj, min favorit. Den åt vi samtidigt som vi tittade på en inspelad James Bond-film. Filmen är inte slut, men vi orkar inte vara vakna längre, så nu är det läggdags. I morgon ska vi gå upp tidigt och gå ut med hunden innan det blir för varmt. Tror jag.

Inga kommentarer: