lördag 25 juni 2011

Dagboksblad lördag 25 juni 2011

Vaknade hyfsat tidigt och gick upp och drack lite kaffe. Så småningom vaknade fru och hund och vi gick ut på en promenad. En ganska lång sådan. Sedan hem för att käka frukost. Därefter, och efter ganska mycket dötid kom vi fram till att det var till Slottsskogen vi skulle åka till. Så det gjorde vi. Vi promenerade runt, tittade på sälar, pingviner, älgkalvar och inte minst från utsikten försöka se Vinga. Och det lyckades så klart. Inge svårt om man vet vad man ska leta efter.

Efter fika på Vita Bandet, eller som det heter numer, Villa Belparc, åkte vi hemåt. Hemkomna deltog jag i färdigställandet av en rabarbercheesecake. Till middagen kom min kusin med familj samt några bekanta. Det blev en god middag och mycket trevligt umgänge. När gästerna hade åkt hem tittade vi på filmen High Fidelity Jag har definitvt läst boken och förmodligen även sett filmen tidigare, men det kom jag inte ihåg nu. Filmen är nu slut, alla har gått och lagt sig, och jag överväger detsamma.

Inga kommentarer: