lördag 18 juni 2011

Dagboksblad lördag 18 juni 2011

Vaknade tidigt och käkade tidig frukost. Sedan drog vi iväg på hundpromenad. En ny sväng gick vi, som vi trodde skulle bli extra lång. Det skulle den inte. Det blev inte längre än vanligt. Drygt 7 km och ungefär 1 timme och 30 minuter.

Sedan hem, och strax därefter mot affären för att helghandla. Sedan åter hem och dricka lite espresso och provsmaka den nya Lindt-chokladen med kokos. Den var god! Medan övriga familjen sedan åkte iväg för att försöka köpa lite regnkläder och annat jox, satt jag vid datorn och meckade bilder. Nu är jag snart ikapp, vilket kan vara bra för under semestern fixar jag inget och det lär väl bli en del bilder tagna då.
Medan frun, hemkommen från regnsklädesaffären klippte häcken städade jag husvagnen. Jag det hade samlats en del skit om man säger så. Men nu är den ren och fin. Så ska vi bara lägga nytvättade mattor och filtar på plats, liksom nytvättade sängkläder, och sedan är vi redo att dra iväg. Nästan. På måndag ska jag lämna in vagnen på verkstad för att dom dels ska montera en utomhusdusch (så vi kan duscha av hunden om den skulle bli smutsig på någon promenad) och dels fixa låsfunktionen för några lådor. Och så återstår att lösa espressofrågan. Förra årets inköp, den lilla bärbara espressobryggaren har ju slutat fungera, och jag kan inte laga den. Ska jag leva fyra veckor utan espresso, eller ska jag köpa en sån där nespressomaskin?
När husvagnen var ren och fin var det dags att laga middag. Det gjorde jag medan övriga familjen var ute och sprang. Efter middagen drog det ihop sig till ny hundpromenad, så vi åkte bort till ett närliggande slott och promenerade lite. Hemkomna från promenaden var det fika och filmtajm. Det var säkert en bra film, men jag somnade oupphörligt. Nu har jag emellertid vaknat till liv och håller på att göra mig lite te. Sedan ska familjen försöka spela lite spel. Vi får se hur det går. Jag kanske somnar då också. I så fall är det läggdags.

Inga kommentarer: