tisdag 31 maj 2011

Dagboksblad tisdag 31 maj 2011

Och så var det vårterminens sitsta ordenstisdag. Efter jobbet, som var slitigt som fan, åkte jag till stan för att delta i vårens sista ordensmöte. Det blev bra, och den underhållningen som min far och jag hade ansvaret för blev tillräckligt bra. Jag kunde inte gjort det bättre. Jag konstaterade efteråt att sjunga några sånger för publik är lika ansträngande som att idrotta. Man blir totalt jättetrött och svettig som efter ett midnattslopp (10 km).

På grund av alla gitarrer, notställ och annat jox åkte jag bil till jobbet och till stan idag. När jag körde hem från stan strax efter halv elva var det fortfarande så varmt och skönt ute, så jag körde med öppen taklucka, och spelade god Blues för alla längs vägen som ville höra. Nu är det läggdags, för mina kreativa arbetskamrater har kallat till möte klockan sju i morgon bitti.

Inga kommentarer: