måndag 16 maj 2011

Dagboksblad måndag 16 maj 2011

Första dagen med min nya chef på plats. Redan när jag kom till jobbet kvart över åtta hade hon bokat möte med sin nya personal, börjat kvartssamtala med dem och förberett dagordningen till dagens avdelningsmöte. Jag är inte ett dugg förvånad, det var precis detta jag visste när jag valde henne som chef. Kanon helt enkelt. Förmiddagen ramlade på rätt bra, och vips var det lunch. Med lunchdate, hur trevligt som helst. Precis vad jag behövde för att hämta lite kraft. Jag var fortfarande trött, trots helgen, och bestämde att hoppa över eftermiddagens chefsseminarium och i stället åka hem och vila. Vilket jag gjorde. I alla fall åkte hem. Så mycket vila blev det inte, jag handlade middag och lagade till den. Sedan gick vi på hundpromenad. En lång sådan, närmare 7 km, med en snittfart på 5,12 km/h (Tänk vad mycket man kan göra med sin telefon och en schysst app). Sedan hem för att förbereda onsdagens avslutning med IOGT-NTO-föreningen. Förberedelserna betydde att steka fem kilo fläskfilé. Nu är det gjort. Jag ska nog göra mig lite kaffe, äta upp resterna av tårtkalaset och sedan gå och lägga mig. Tror jag.

Inga kommentarer: