torsdag 5 maj 2011

Dagboksblad torsdag 5 maj 2011

Nu har jag kommit till det läget att jag måste bestämma mig för vem av alla de som sökt jobb hos mig som jag ska välja som chef. 29 sökte jobbet, jag har intervjuat 6 och skickat tre på extra utvärdering, så nu måste jag bestämma mig. Inget roligt beslut, för hur jag än beslutar kommer 28 att bli besvikna på mig. Och av de tre som nu återstår är ingen speciellt dålig. Alla har såhär långt gjort ett himla bra jobb, och jag är mer än nöjd. Ändå är jag tvungen att säga till två av det att trots att du gjorde ditt bästa räckte det inte. Det är inte riktigt min ledarstil i vanliga fall. De som anstränger sig och gör ett bra jobb är det ganska rimligt att belöna, men i detta fallet kan jag inte säga annat än tyvärr, du dög inte.

Men nu har jag bestämt mig, och jag har haft den stora glädjen att meddela berörd person att den fått jobbet. Det var i alla fall roligt. Och jag har ägnat en stor del av kvällen åt att förbereda presentationen för de fackliga företrädarna i morgon, samt att samtala med min tilltänkta chef om framtiden. I princip har hela kvället gått åt till detta, så nu ska jag lägga mig och samla kraft inför morgondagen då jag ska meddela det som inte fått jobbet samt infomera facken om mitt förslag till ny chef.

Inga kommentarer: