fredag 6 maj 2011

Dagboksblad fredag 6 maj 2011

Dagen började med MBL. Som vanligt. Men för ovanlighetens skull företrädde jag företaget och inte Unionen. Jag hade att informera om mitt förslag till ny chef, en liten justering i min organisation samt en omflyttning av personal till följd av organisationsjusteringen. Mina fackliga kollegor brukar gå rätt hårt åt företagets representanter när dom presenterar olika saker. Jag tycker dock att jag klarade mig väldigt bra. JAg vet inte om dom ville vara snälla mot en facklig kollega eller om jag helt enkelt var jävligt väl förberedd och dessutom hade tänkt igenom vad jag ville. Jag hoppas det var det senare.

Sedan har jag haft den stor oglädjen att meddela två personer att dom inte fick jobbet. Som jag skrev i går, ingen hit. Fan, bland det värsta jag varit med om i mitt yrkesliv. Men nu är det gjort, nu börjar det roliga. Nu ska jag börja samarbeta med min nya chef. Det kommer bli jävligt roligt. Det är därför jag valt just den jag valt.

Luch hade jag den mycket stora förmånen att få äta tillsammans med en TV-kändis. En av mina arbetskamrater var med i programmet Huset fullt av hundar för några veckor sedan och valde en sheltie till sin familj. Jag har inte träffat henne på flera år, så det var riktigt roligt att ses igen och prata hundar.

För ovanlighetens skull komm jag hem ganska tidigt från jobbet, liksom frun, och vi åkte raskt och handlade middag. Efter middagen hade frun bestämt att det var dags att städa för vi eventuellt skulle få gäster. När vi städat klart gick vi på en hundpromenad, och då ringer det tilltänkta besöket och säger att de inte kommer. Idag i alla fall. Fan, då städade vi i onödan. Eller så.

Efter hundpromenaden blev det lite tid vid datorn, och sedan har vi tittat på Så ska det låta och druckit kaffe. Nu skulle man ju till exempel kunna gå och lägga sig. Eller också låter man bli. Eller inte. Typ.

Inga kommentarer: