onsdag 18 maj 2011

Dagboksblad onsdag 18 maj 2011

Onsdag, en dag som redan från början är dömd att bli en katastrofdag. Dels heldagsövning inklusive middag med ledningsgruppen och nya chefen, och dels avslutning med IOGT-NTO-föreningen, som jag lovat laga middagen till. Sånt går inte att förena. Det blev så att jag deltog på ledningsgruppsmötet till strax efter lunch, och sedan åkte jag för att börja förbereda middagen. Det var inte bara jag som skulle förbereda, även några andra från föreningen skulle vara med. Och eftersom de är pensionärer vill dom gärna ha allt klart i god tid, vilket inte riktigt är min melodi. Jag hade gott kunnat stanna ytterligare 2 timmar på ledningsgruppen och ändå hunnit med att fixa middag. Till nästa år vet jag det, och då kommer jag se till att det blir så.
Middagen blev mycket lyckad. Jag hade marinerat fläskfilé och sedan stekt den och skurit den i tunna skivor. Till detta hade jag köpt potatissallad. Antingen kan man köpa potatissallad från Rydbergs, då kostar den 35 kronor per kilo, eller också köper man den som Ica-butiken gör själva och säljer, det kostar 79 kronor per kilo. Den ena är godare än den andra. Och den hade jag valt, trots vissa protester från kassören. Men gästerna berömde spontant både potatissallad och kött, så det råder väl ingen tvekan om att jag valt rätt.
När maten var uppäten, underhållningen slut och allt undandiskat åkte vi hem, och sen blev det läggdags.

Inga kommentarer: