tisdag 3 maj 2011

Dagboksblad tisdag 3 maj 2011

Tisdag är ordensdag, så efter jobbet åkte jag till stan för att delta på Mästare Råd (styrelsemöte på vanlig svenska). Man kan ju konstatera att det var tur att jag redan tidigare hade bestämt mig för att åka bil till stan, för det var inge vidare väder när jag skulle åka till jobbet, men inte sämre än att jag hade kunnat tänka mig att köra vespa. Men halvvägs till jobbet blev det ju ett jävla snöväder, och inte blev det bättre under dagen.

Dagen på jobbet förlöpte som de flesta dagar just nu. Fullmatad med möten, och definitivt ingen möjlighet att sitta och reflektera över tillvaron. Då är det skönt att ha ordensarbetet att vila upp sig med, även om det i och för sig inte bara är att sitta och pilla sig i naveln. Hem kom jag förhållandevis tidigt, så jag han jobba lite idag också innan det nu är läggdags.

Inga kommentarer: