måndag 30 maj 2011

Dagboksblad måndag 30 maj 2011

En kort men intensiv dag på jobbet. Den börjde i fullständigt kaos, eftersom jag klockan 9 skulle vara på tre möten samtidigt, varav ett akutmöte. Situationen på jobbet är allt annat än komfortabel, men jag vill att vi försöker lösa det i lugn och ro och i enlighet med gällande planer och rutiner. Mina chefskollegor tycker jag mest springer omkring som panikslagna yra höns.
Klockan halv tolv var jag tvungen att åka hem, dels för att öva gitarr och sång inför morgondagens framträdande på ordensmötet, och dels för att släppa in sotaren, som skulle sota skortstenen till braskaminen.

När skorstenen var sotad, sångerna sjungna och hunden promenerad (hon var hemma idag, för ingen hade tid att hämta henne på dagis när dagen var slut) åkte jag till stan och det smått legendariska Eastmaninstitutet för att röntga en visdomstand inför en lite komplicerat bortoperation. Sedan var det meningen att jag skulle gå på årsmöte i Stockholms läns nykterhetsförbund, men jag kände att jag inte hade tid. Jag var tvungen att åka hem för att jobba. Vilket jag också gjorde i stort sett hela kvällen. Ända tills det blev läggdags.

Inga kommentarer: