lördag 21 maj 2011

Dagboksblad lördag 22 maj 2011

Vaknade tidigt, och gick så småningom upp och kokade morgonkaffe. Lite senare blev det frukost, och därefter satte jag och Ia kurs mot Djurgården. Det blev en rackarns lång hundpromenad på Djurgåden. Inte speciellt varmt var det heller, så det var bara skönt. Drygt tre timmar promenerade vi, och sedan åkte jag hem.
Hemkommen tog jag fram grästrimmern och snyggade upp runt komposten. Och sedan tänkte jag tömma komposten. Det är en varmkompost, så det handlar om att varje år först lägga det översta lagret i skottkärran och sedan lägga resten i trädgårdskomposten, så det får ligga till sig ytterligare ett år, och därefter lägga tillbaka det översta skiktet i varmkomposten. Rätt som jag håller på att skyffla nästan-jord över till trädgårdskomposten får jag se två jävla råttor i komposten. DOM SKA INTE VARA DÄR. Uppenbart är att dom lyckats gnaga sig igenom plastbotten och sedan byggt sig ett bo i botten av komposten. Sådär lagom mysigt på en skala. Desutom hade dom gnagt sönder ett väggelemet av komposten också, så det blir till att köpa en ny kompost. Jävla råttor.
Sedan åt vi middag, och efter middagen åkte vi till Plantagen för att köpa buskstöd, hammock-tak och trädgårdsvantar, och sedan hamnade vi på något konstigt sätt på IKEA. Där köpte vi plastglas att ha i husvagnen, nya påslakan att ha hemma och nya underlakan att ha i husvagnen. Och sedan åkte vi hem.
Hemkommen blev det en ny hundpromenad och därefter fika, och nu har jag hamnat framför datorn. Får se hur länge jag blir sittande här.

Inga kommentarer: