onsdag 11 maj 2011

Dagboksblad onsdag 11 maj 2011

När jag kom till jobbet insåg jag att på fredag klockan 8 måste jag ha packat alla mina grejer, för då ska vi flytta till ett annat hus. Och det betyder att packningen måste ske idag, för i morgon är jag på kurs. Som tur är har jag inte packat upp efter flyttarna de senaste två åren, så det mesta av mina grejer var redan packade. Det resterande stuvade jag raskt ner i en kartong, och sedan var det ledningsgruppsmöte. Eftermiddagen ägnades åt ett seminarium om hållbar utveckling, dvs hur vi ska kunna utveckla produkter som varken under utvecklingsfasen eller driftsfasen förstår miljön (mer än nödvändigt). Efter detta seminarium blev det några minuters tid till reflektioner, men att hinna göra något var inte att tänka på.

Efter middagen blev det soffan med datorn i knäet som vanligt. Ett avbrott för att titta på huset fullt av hundar hanns dock med, men i övrigt spenderades kvällen med arbete.

Inga kommentarer: