söndag 3 oktober 2010

Dagboksblad söndag 3 oktober 2010

Fan vad det är skönt att vakna en söndagsmorgon i husvagnen med hunden i sängen och Mannheimer och Tengby på Radion (vilket i och för sig kräver att man satt på radion, men det är lätt fixat) Ett underbart väder, och efter morgonfika går frun på hundpromenad och jag på kamerapromenad. Dock går vi inte tillsammans. Ska en hundpromenad bli bra kan man inte ha en fotograf att släpa på, och ska en kamerapromenad bli bra kan man inte ha en hund och hundägare att släpa på. Men hemkomna från våra respektive promenader käkade vi frukost, och sedan packade vi ihop grejerna, tappade ur vattnet, tömde avloppet och gjorde allt annat som man måste göra innan man åker iväg.

På hemvägen åkte vi in till stan för att hämta biobiljetter som frun beställt till några filmer i den pågående italienska filmfestivalen. Sedan hem för att hämta andan, rasta hund och duscha, innan vi åkte över till bekanta för att fika lite. Därefter åkte frun tillsammans med frun i huset vi besökte till stan för att gå på just en av dessa italienska filmer. Jag och yngsta dottern åkte och handlade och sedan åkte vi hem. Jag satte en bulldeg och så lagade jag middag.

Efter middagen spelade jag lite gitarr och sedan tog jag en hundpromenad innan jag åkte för att hämta frun vid tunnelbanan. Kvällen har i övrigt ägnats lite åt hundvård, bullbak och fika. Nu ska jag plocka in bullarna och sedan är det säkert läge att lägga sig. (Det är det förresten redan nu, men bullarna måste plockas in först.)

Utsikt över sjön på campingplatsen i Malmköping

Inga kommentarer: