fredag 29 oktober 2010

Dagboksblad fredag 29 oktober 2010

Hade ett möte på jobbet som började kvart över åtta. Ett möte som det inte riktigt passade sig att komma försent till. Och hunden skulle jag lämna på dagis, eftersom jag skulle ta bilen till däckverkstad för att få vinterdäcken monterade. För att säkert vara på jobbet kvart över åtta var jag tvungen att gå upp halv sex. Det var inte anständigt. Men det gick.

Förutom kvart-över-åtta-möte och däckverkstad förflöt förmiddagen ganska lungt. Satt och pratade strunt med en arbetskamrat en lång stund (hoppas inte chefen läser detta) före lunch. Hur trevligt som helst. Att prata strunt med sina arbetskamrater är något som skapar en god arbetsmiljö (i alla fall så länge även arbetskamraterna är med på det). Har man inte kul på jobbet är det inge roligt.

Lunch tillsammans med en kurskamrat från senaste fotokursen. En hel del fotoprat blev det kan jag säga, men inte alls speciellt mycket teknikprat. Vi pratade bara lite om brännvidder och dess olika användningsområden. (Sådetså).

Efter lunch höll jag kurs i riskhantering, och sedan var det fredagsfika, och därefter dags att åka och hämta hunden. Sedan hem och laga middag, käka middag och mecka telefon. Min mobiltelefon, ny från i våras (SonyEricsson X10) hade fått för sig att inte starta under förra helgen. Jag laddade då på ny programvara. Då startade den, men vissa applikationer fungerade inte. Nu laddade jag återigen på samma programvara, och då fungerade den. Men det var lite meck med att återställa allt. Detta höll jag på med både när frun var ute med hunden och när familjen i övrigt tittade på Idol. När idol var slut var det dags för fika, och så tittade vi på Doobidoo. Och då fick jag plötsligt se en av mina bästa vänner dansa förbi. Hon var med och dansade små grodorna i Bosse Larssons Jul-Nygammalt. Man han se hennes ansikte säkert i tre tiondels sekund.

Nu borde man gå och lägga sig så man kan gå ut tidigt med hunden i morgon bitti och sedan kanske åka till stan för att köpa kaffe, te och andra livsnödvändiga saker.

2 kommentarer:

Lena sa...

Hej :)
Har varit här och kikat någon gång. Och tittat på bilder i fotobloggen!
Det är sant att det är mycket dagboks- och minnesanteckningar men allt är inte tråkigt! Jag ska inte säga att jag är här konstant men lite koll har jag :)

Ha en fin helg!

Hundblues sa...

Så bra att du emellanåt kan hitta något av intresse. Alltid roligt om man kan glädja någon.