onsdag 6 oktober 2010

Dagboksblad onsdag 6 oktober 2010

Frun skulle på italienskakurs, så jag fick det stora äran att hämta hem hund från dagis. Hemkommen lagar jag mat och så blir det hundpromenad. Sedan sätter jag mig för att skriva på ett tal till lördagens ordensmöte. Då jag på eftermiddagen hade fått den stora förmånen att lyssna på Jörgen Oom, en av sveriges kanske mest eftertraktade talare, kände jag mig ganska inspirerad att skriva eget tal. Jörgen Oom var inbjuden av företaget, och han pratade kring temat If it´s to be, it´s up to me. Mao, är man inte nöjd med tillvaron får man förändra den själv. Ingen annan kommer göra det åt en. I princip samma tema som jag själv pratade kring på förra ordensmötet. (hade han snott mina idéer?) I alla fall så snodde jag en den av honom och vips var mitt tal klart. Sedan var det bara lite arbete, lite te, och så läggdags.

Inga kommentarer: