lördag 23 oktober 2010

Dagboksblad lördag 23 oktober 2010

Dagen började ganska tidigt med morgonfika, och sedan tog vi en golfrunda. Det börjar bli dags för golfrundor för oss hundägare nu. Äntligen har golfarna slutat spela, och man kan utan en massa gnäll från kinkiga golfspelare släppa lös sin hund på golfbanan.

Efter golfrundan hem för att käka frukost, och så full fart mot stan. Som vanligt en lördag i stan parkerar man kring Tegnerlunden så man kan gå och ta en kopp espresso på Primafila. Sedan påbörjades dagens egentliga huvudnummer, att hitta skor till frun. Det gick visst riktigt bra, för redan innan vi kommit ner till Sergels Torg hade hon hittat ett par skor. Då fortsatte vi bort till Rajala Foto för att köpa en ny leksak. Jag kunde inte hålla mig längre, jag var tvungen att köpa mig en byxfickskamera. Det blev en Canon PowerShot S95. Förbannat smidig, och alldeles lysande bildkvalitet enligt recensionerna. Jag har ännu inte riktigt haft möjlighet att se vad den går för.

Efter lite ytterligare klädtittande satte vi kurs på Nybergs för att fika innan vi åkte hem. Eller hem förresten,på vägen hem stannade vi till på Mio och köpte en ny matta. Det kostade mer än kameran kan jag säga, men utan detta mattinköp hade jag väl aldrig fått köpa en ny kamera.

Sedan hem och käka lite och så småningom iväg till mina föräldrar för födelsedagsmiddag. Våra barn hade redan åkt dit, så när vi kom blev det middag på en gång. Sedan fika och allmänt trevligt tills det var dags att åka hem. Hemma blev det efter lite TV-tittande och lite datorarbete dags för att lägga sig helt enkelt.

Inga kommentarer: