måndag 4 oktober 2010

Dagboksblad måndag 4 oktober 2010

4 oktober för 30 år sedan, Svenska ArbetsgivarFöreningens kampanjdag mot löntagarfonder. 4 oktober idag, Kanelbullens dag. Utvecklingen går framåt. Det är definitivt godare med kanelbullar än löntagarfonder. Jag började arbetsdagen med att fika med en arbetskamrat och käka kanelbullar som jag tagit med hemifrån. Sedan bjöd jag mina anställda på kanelbullar på vårt enhetsmöte.

Hemkommen lagade jag middag och sedan åkte jag till IOGT-NTO för att delta i studiecirkeln om hur det är att växa upp med alkoholiserade föräldrar. (Det är inge bra i längden.) Hemkommen har vi ryckt lite urskog ur Ias öron. Jag har också plockat undan en del skit, kokat lite te, och nu ska jag sätta mig och läsa igenom ritualen till morgondagens ordensmöte i TG.

Inga kommentarer: