lördag 16 oktober 2010

Dagboksblad lördag 16 oktober 2010

Det gäller att ligga i om man ska få någoting gjort. Och i har jag legat idag. Det började med att jag åkte vill vårt närliggande köpcentrum och gjorde en insats för världens barn. Det var ju böss-skramlardag i kampanjen för Världens Barn idag. Under några år var jag kommunsamordnare för detta, men från och med förra året då vi för övrigt var bortresta, har jag bett att slippa den rollen. Men ut och skramla med bössor måste man. IOGT-NTO är ju en av de som får pengar från insamlingen, och då måste ju dess medlemmar ställa upp. Tycker jag. (Och därför undrar jag varför i helvete IOGT-NTO-distriktet hade lagt ett distriktsarrangemang just idag. Puckon!!!) När jag samlat ihop drygt 1000 kronor åkte jag hem för att därefter åka på 40-årskalas hos en arbetskamrat.

Det blev ett mycket trevligt kalas, men även sådana tar slut någon gång. Det gjorde även detta, och vi åkte hem. Sedan drog vi ut på hundpromenad i det fina höstvädret. Eftersom våra barn inte skulle vara hemma till middagen valde vi att åka till stan och käka på vår italienska favoritrestaurang Buchetto, på Rådmansgatan. Man kan säga att maten gick ner utan bedövning.

Sedan åkte vi hem och tänkte titta på en inspelad fransk film. Det var säkert bra, det har jag ingen aning om. Jag somnade. Och när nu hela kvällen är bortsoven, kan man lika gärna gå och lägga sig.

Inga kommentarer: