söndag 24 oktober 2010

Dagboksblad söndag 24 oktober 2010

Jag avstod från hundpromenaden i morse, inte för att det regnade, för det gjorde det inte när promenaden påbörjades, utan för att jag kände mig tvungen att vara hemma och öva på de sånger jag förväntas sjunga på onsdagens program på IOGT-NTO-föreningen. I stort sett gick hela förmiddagen åt att öva detta. Eftermiddagen å andra sidan gick åt till att förbereda morgondagens ordensmöte. Bl a hade jag att författa ett välkomsttal.

När talet var klart var det i princip dags att börja ge sig av till kvällens höjdpunkt, en konsert med ZZ Top. Jag såg dem första gången 1983 när de var på Eliminator-turnén, och då var dom jävligt bra. Men förväntningarna på dem, såhär nästan 30 år senare var kanske inte så höga. Det blev dock en väldigt trevlig kväll. Jag träffade min arbetskamrat Anders i Gamla Stan och vi käkade middag på en kinarestaurang. Sedan begav vi oss iväg mot Globen. Konserten var dock i Annexet. Och den var väl ungefär så bra som man kunde förvänta sig. Sisådär alltså. Dom nådde inte ut till publiken, utan kändes mestadels som de trötta gubbar man kan tänka sig att de är. Jag träffade en ordensbroder på konserten som föreslog att vi skulle gå till Akkurat och ta en öl efteråt. (Akkurat har tydligen väldigt bra alkoholfri öl). Förslaget var egentligen utmärkt, men jag insåg att det inte var så lyckat med tanke på den ansträngade veckan som väntar.

Inga kommentarer: