lördag 9 oktober 2010

Dagboksblad lördag 9 oktober 2010

Blev till att rusa upp alldeles för tidigt. Halv sju steg jag upp och kokade mig lite morgonkaffe och tröck i mig en hallongrotta. Klockan 8 blev jag hämtad för vidare transport till Kapellskär och M/S Rosella. Ordenssällskapet hade ålandsresa med ordensmöte på båten. Vi började dock med att käka frukost, rejäl frukost med prinskorv, bacon och äggröra. Därefter hade vi möte, som jag dagen till ära ledde.

Kvart över två var vi åter i Kapellskär, och jag blev skjutsad hem. En försvarlig mängd godis hade jag köpt.

Kvällen fick tillbringas utan fru eftersom hon, tillsammans med sin syster och deras gemensamma moder skulle förlusta sig med bio och restaurangbesök. Det blev middagslagning, middag med bägge barnen, hundpromenad med ett av barnen, TV-tittande och lite spels-spelande. Därefter tyckte jag det var läggdags.

Inga kommentarer: