måndag 11 oktober 2010

Dagboksblad söndag 10 oktober 2010

Dagen började som sig bör med morgonfika, och sedan frukost. Frun och äldsta dottern åkte iväg för att promenera hunden och jag stannade hemma och började baka bröd. Jag hade satt en surdeg igår kväll som jag satte en bröddeg av, och jag satte ytterligare en bröddeg, alltihop ur den nya boken Enklare bröd. Enklare på så sätt att de inte ska knådas. Det tror ju inte jag fungerar alls, men det verkar faktiskt som om det gör det.

Utöver brödbak har dagen i princip bara ägnats åt en enda sak, att uppdatera ordenssällskapets hemsida. Det har jag inte gjort sedan maj, och det har samlat på sig en del. Men nu är det emellertid klart. Nu återstår bara att ansvarig Webmaster publicerar den på korrekt sätt också. Vidare har jag arbetat en hel del med porträttfoton av bröder i ordenssällskapet. Men även det är nu ett avslutat kapitel.

Det har också handlats och käkats middag. Kvällen avslutades med att vi såg klart på filmen Vi AB med Kjell Enhager. Och sedan är det läggdags.

Inga kommentarer: