torsdag 2 september 2010

Dagboksblad torsdag 2 september 2010

När jag kom hem från jobbet var frun ute och långpromenerade hund i skogen, så det blev till att laga middag själv (Detta var helt enligt överenskommelse, så det var inte så synd om mig.) Enligt berättelsen vid middagen hade det varit en mycket lyckad skogspromenad. Ia hade hittat hästskit att rulla sig i. Det uppskattar i alla fall hon väldigt mycket. Det en glänta en bit upp i skogen som tidigare år innehållit en eller annan kantarell, så bara för skojs skull gick dom upp till gläntan. Och så fort dom kommit dit blev Ia alldeles tokig. Hon började fara runt och böka i marken, och vips markerade hon kantarell. Utan att ens blivit ombedd att leta. Det sista tyder ju på dålig uppfostran, men det första på att hon tycker kantarellsök är jävligt roligt.

Efter middagen fortsatte jag med bildredigering, och lite senare gick vi på hundpromenad till Kosum för att handla mjölk. Kvällen avslutades med ytterligare bildredigering.

2 kommentarer:

Avataria sa...

Åh, men det finns ju värre saker än hästskit att rulla sig i - jag är en sån pervo som gillar hästskitslukt :)

Och kantarellhund...! Kan man uppfostra katter till kantarellsök, tror du?

Hundblues sa...

Och jag är inte mer normal än att jag förstår vad du menar. Men det finns en gräns, och den går vid att ha hästlukten i sängen. (Ia är inte välkommen i vårt sovrum, så det var inga problem denna gång, men i somras i husvagnen.....)

Som hundägare är jag naturligtvis fullständigt övertygad om att en katt inte duger till någonting, allra minst att leta kantareller. (Men du kan ju pröva med klickerträning, det kanske funkar)