söndag 19 september 2010

Dagboksblad söndag 19 september 2010

Har drabbats av den dåliga vanan att vakna alldeles för tidigt på helger. Det innebär att jag stegade upp runt sju i morse och bakade hallongrottor. Medan frun promenerade hund åkte jag och handlade middagsmat. Hemkomna käkade vi frukost, och sedan drog hela familjen iväg på utflykt. Eftersom den landskapsarkitetstuderande dottern var hemma hade hon bestämt att familjeutflykten skulle gå till Skogskyrkogården, så att hon kunde studera den. Jag hade inte sett den tidigare, och det måste erkännas, den är mäktig. Den verkade vara en perfekt plats för sommarpicknick, och kanske lite brännboll. Och hundar kan springa lösa på de stora ytorna eftersom de är väl inhägnade. Men någonting sa mig att det fanns något som talade emot mina idéer.

När vi studerat klart åkte vi till Överjärva gård och fikade, och sedan hemåt för att förbereda middag och annat. Till middagen och kvällen i övrigt var mina föräldrar "inbjudna" ¨på valvaka. Vi käkade middag, promenerade hund och röjde kök, tittade på valvaka, fikade, tittade på mer valvaka och förfasades, och drack te och smörgås så småningom, och vips hade kvällen gått. Och det var läggdags.

Inga kommentarer: