måndag 20 september 2010

Dagboksblad måndag 20 september 2010

Nu så, nu börjar det likna något. Nu har vi äntligen fått in ett parti i riksdagen som kan rensa upp lite i träsket. Jag hoppas dom börjar med att driva frågan att vi ska köra ur den franske kungen och hans tyska drottning. Sedan vill jag att dom renodlar det svenska språket från alla jävla låneord. En rejäl upprensning i matkulturen skulle inte sitta helt fel heller. Mer svensk mat som lappskojs, stekt fläsk med bruna bönor, surströmming och pitepalt. Och slutligen ser jag fram emot att vi täpper till Sveriges gränser, gärna någonstans söder om Småland, så inte Sverigedemokraternas jävla idéer sprider sig upp genom landet. Det är illa nog att de fått så starkt fäste i Skåne. För övrigt har jag haft en bra dag.

Kvällen har ägnats åt studiecirkel i IOGT-NTO-föreningen. En studiecirkel där vi funderar en del kring att växa upp med missbrukande föräldrar. En studiecirkel som gör mig än mer övertygad om att alkoholen ställer till oacceptabelt stora skadeverkningar i samhället.

Inga kommentarer: