fredag 17 september 2010

Dagboksblad fredag 17 september 2010

Hade den stora förmånen att få promenera hund innan jag åkte till jobbet. Och så fick jag plötsligt väldigt bråttom till jobbet. Men jag hann till nio-mötet! Som tidigare meddelats var jag ansvarig för fikat i eftermiddags. Och jag hade ju gjort en tiramisu för ändamålet. När jag plockade fram den ur påsen vid halvtre-tiden blev jag uppriktigt förvånad. Den hade kanat omkring lite i formen och täckplasten hade kladdat ihop sig med själva puddingen. Jag som trodde att en italiensk efterrätt skulle klara att åka ett italienskt fordon, men uppenbarligen var det Vespatransporten som fått puddingen att haverera. Märkligt.

Lagom till att jag börjat åka hem från jobbet började det störtregna. Blöt blev man lite. Hemma lagade jag middag och så åt vi den. Efter lite arbete med datorn började därefter slapparkvällen. Slötittande på TV fram till Doobidoo, som det inte var, för det var slutdebatt inför valet. Den var tydligen viktig sa man. 700.000 väljare har ännu inte bestämt sig. Efter att ha sett på stora delar av debatten kan jag konstatera att Doobidoo hade varit roligare. Strax före 10 ringde yngsta dottern och ville bli hämtad från stan, så det fixade jag. Nu har jag kommit hem, läst några bloggar, kommenterat lite, och ska nu gå och lägga mig strax.

Inga kommentarer: