tisdag 21 september 2010

Dagboksblad tisdag 21 september 2010

Morgonpromenad med hund innan jag åkte till jobbet. Problemet med sånt är att det är så svårt att komma i väg tidigt till jobbet, för man går gärna en liten extra sväng eftersom det är så skönt ute på morgonen så här års. Om det inte regnar vill säga.

Har suttit sex timmar i möte idag på jobbet. Känns inte alltid så meningsfullt, men man vänjer sig. Sent på eftermiddagen fick jag ett mejl om att det jag beställt från Scandinavian Photo fanns att hämta i butiken på Norr Mälarstrand i Stockholm. Precis enligt plan. Jag beställde det i söndags, och tänkte att då hinner dom precis skicka upp det från lagret i Bankeryd på måndagen så borde det vara i Stockholm på tisdag, vilket skulle passa mig perfekt eftersom jag ändå ska till stan. JAg hade beställt den berömda termosmuggen som ser ut som Canonobjektivet EF 70-200/4,0 L. En raritet som tidigare endast varit förunnad de officiella sportfotograferna på OS i Vancouver, där Canon delade ut denna mugg. När jag hade betalat muggen och var på väg ut från affären påpekade försäljaren att kaffet smakade bättre i hans nikonmugg. Jag påpekade att han hade fel och så bad honom dra åt helvete. Sedan åkte jag till templet. (Näe, jag bad inte honom dra åt helvete, men han fick en blick som inte kunde missförstås av de som är initierade i den ständigt pågående kampen mellan Canon- och nikonägare.)

Nu har jag kommit hem från templet efter ett ganska långt och tyvärr lite för dåligt besökt möte. Men det var trevligt ändå. Ska strax lägga mig, ty det är en dag i morgon också.

Inga kommentarer: