onsdag 29 september 2010

Dagboksblad onsdag 29 september 2010

Frun tog hand om hunden på förmiddagen, och tanken var att jag skulle åka hem tidigt på eftermiddagen. Men strax efter lunch ringde yngsta dottern och meddelade att hon skulle komma hem tidigare än planerat, så jag slapp åka hem så tidigt. Och det var tur! (Hoppas jag.)

Onsdagar är en sån där dag då frun läser italienska, så då får man fixa allt själv (fan vad det är synd om mig). Till middag blev det stekt falukorv och potatismos. Riktigt lyxmat om jag får säga det själv. Väldigt gott. Efter middagen var det hundpromenad, lite arbete och så kom frun hem. När klockan blev bortemot 10 påminde mig frun om att jag lovat koka soppan till morgondagen. Det var bara att kavla upp ärmarna, skala potatis, hacka lök och strimla purjolök och koka ihop skiten. Medan soppan kokade ihop gjorde jag mig lite te och började bläddra i mina senaste kokboksinköp. Riktigt inspirerande måste jag erkänna. Det kommer nog att bakas en del i helgen.

Inga kommentarer: