lördag 25 september 2010

Dagboksblad lördag 25 september 2010

Jag har fått en hemsk ovana att vakna någon gång mellan sex och sju på helgerna. Det är inge bra, i synnerhet som jag lägger mig för att sova till bortemot åtta. Men fördelen är att man i alla fall inte sover bort hela förmiddagen. Således blev det tidigt fika och även tidig frukost. Och därefter begav jag mig till stan med kameran i högsta hugg. Fast på vägen släppte jag av hund och fru, som planerade en lång hund- och fru-promenad. Första anhalten i stan var den i Bluessammanhang smått legendariska skivaffären Smokestack. Visserligen hade han inte öppnat, men jag snackade in mig i alla fall. Affärens kundkrets är tyvärr inte större än att han känner de flesta av oss som handlar där. Sedan vidare mot Tegnérlunden för att parkera bilen och dricka dagens första espresso på Primafila på Upplandsgatan. Den ligger vägg i vägg med i fotosammanhang smått legendariska Schönherrs foto. Sedan gick jag en sväng på stan och fotograferade.

Sedan hem för att laga middag. Kycklingfilé med dragonsås och coscos. Därefter lite hundpromenad för somliga och sedan det i familjesammanhang numer smått legendariska TP. Eftersom både äldsta dottern och fruns syster blev det riktigt roligt att spela. Och så fikade vi med en nougatkaka som äldsta dottern vispat ihop. Så småningom blev det dags för de flesta att gå och lägga sig och jag kunde ägna mig åt att bearbeta dagens bildskörd. Och sedan natta!

Inga kommentarer: