måndag 13 september 2010

Dagboksblad måndag 13 september 2010

Som sagt, dom ringde från hunddagis och meddelade att Ia börjat löpa. I morse kollade frun, och då märktes inget. Inget "dagistrick" här inte.

Det är fortfarande ganska lungt på mötesfronten. Inget möte idag. Jag var hemma hela kvällen. Och kvällen ägnades först åt att skriva ett brev till medlemmarna i den lilla ordensavdelning jag är ordförande i. Den förre ordföranden gjorde inte det, men det finns andra ordföranden som gjort det, och jag tycker det är en bra idé, att skicka ut ett litet brev med en inbjudan inför varje möte. Dessutom kan man skicka med några kloka tankar om man lyckats tänka några. För säkerhets skull skickar jag ockse med en bild ur mitt digra bildarkiv. Medlemmarna har hittills sagt att de uppskattar mina brev.

När brevet var skrivet (det var ingen lätt sak. Det tog tid. Inte att vänta på inspiration, för det är en ohållbar strategi. I stället krävs hårt arbete, och det tar tid.) var det tid att plonka lite på gitarren. Någon gång senare i höst, jag minns inte när men borde kanske ta reda på det, ska jag ut och sjunga och spela. Det gäller att välja sånger, och bestämma vad man ska säga mellan sångerna. Och så gäller det att öva, för det lär nog bli en del nya sånger som jag inte sjungit tidigare.

Det blev också tid för fika och lite TV-tittande, och nu har det blivit läggdags.

Inga kommentarer: