söndag 12 september 2010

Dagboksblad söndag 12 september 2010

Fan vilken lyckad dag. Jag har lyckats hitta 4 skjortor som inte är kallt blå, kallt rosa eller 17-nyanser-av-grått.
Dagen började med frukost och lite arbete framför datorn. Sedan fortsatte vi med städandet från gårdagen, så nu börjar det kännas rätt bra här hemma. I alla fall i hallen.

När städandet var avslutat åkte vi på skjortjakt. Det har jag ju försökt med tidigare utan någon större framgång, men i dag ville gud att jag skulle bli vacker. Först hittade jag en vit skjorta som inte var vit, utan gräddvit. I kritvitt ser jag så likblek ut, så jag vill gärna ha en liten dragning åt det varma, men helst utan att det märks eftersom jag ska ha skjortan till enkel högtidsdräkt, vilket enligt konventionen kräver vit skjorta. Sedan åkte vi vidare och jag hittade en blekt gul skjorta, en ill-orange skjorta och slutligen en skjorta i någon färg som jag inte kan beskriva. Turkos utan att se ut som en 70-talsdisco-skjorta. Samtliga tre färger var i alla fall varma. Kanon.

Medan frun sedan promenerade hund satte jag en deg och lagade middag. När frun var hemkommen och middagen äten blev det lite hundvård. Och bröden bakades. Nu har vi tittat på Irene Huss på TV och fikat, och så har vi druckit te och smakat på det nybakade brödet. Det blev gott. Skållning av havregryn och linfrö, surdeg och honung. Och det där om att bröd ska mogna, jävla snack. Bröd ska ätas färskt. Då är det gott, väldigt gott. Nu är det läggdags!

Inga kommentarer: