lördag 18 september 2010

Dagboksblad lördag 18 september 2010

Äldsta dottern var i stan, och hade föreslagit lördagsshopping tillsammans med sin mamma. (Läs Jag behöver handla en massa saker, jag vill att du följer med och betalar. Eller jag kanske överdriver. Det spelar för övrigt ingen roll, klart vi betalar om vi kan och hon inte kan.) Jag hade spetsat in mig på lite gatufotografering, men då kom frun med den geniala idén att jag skulle ta med mig hunden till stan. Jag ska berätta en hemlighet. Det går inte att gatufotografera med en stirrig hund i ena handen och bara en hand till kameran. Men jag övade torrfotografering (jfr torrsim), dvs jag kunde gång på gång konstatera att det det där skulle jag velat fotografera, och det där, och dom där.

När jag gick runt i stan kunde jag i alla fall konstatera att mina förutfattade meningar om att folks utseende och klädsel speglar deras politiska uppfattning.

Först har vi Feministiskt initiativ

Sedan kommer en livs levande miljöpartist

Och det hela avslutas med en moderat som verkligen ser ut som en moderat ska göra.
Eftersom bägge barnen var hembjudna till sin moster valde frun och jag att gå ut och käka på restaruang. Det blev vår vanliga italienare. Fantastiskt gott och trevligt som vanligt. Sedan åkte vi hem och hyrde en skitfilm och tittade på den. Att det var en skitfilm upptäckte vi dessvärre inte förrän vi hade tittat på den. Sedan är det inte mycket att be för, så då är det läggdags.

Inga kommentarer: