onsdag 8 september 2010

Dagboksblad onsdag 8 september 2010

Arbetsdagen bestod till stor del av ett möte med samtliga chefer på vår avdelning, ca 20 st. Vid ett tillfälle presenterades ett förslag till nytt arbetssätt inom enheten. Detta förslag är lite kontroversiellt, inte bland oss berörda med väl för andra. Därför ska detta förslag också presenteras på andra ledningsgruppsmöten, och presentatören bad om synpunkter på presentationen. Och vad börjar mina jävla chefskollegor prata om då? Hur man uttrycker sig annorlunda, vilka områden som bör lyftas fram tydligare och vilka argument som bör strykas på grund av sin svaget? Icke!!!! Dom har synpunkter på att vissa bilder i power-point-presentationen kanske borde vara klickbara!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jävla idioter.... och det sa jag. Man bedriver inte verksamhetsutveckling genom att göra klickbara bilder i powerpoint. Man övertygar inte massorna genom att byta ut ett ord i en rubrik. Kommunikationsanalfabeter!

Kvällen ägnades åt höstens första möte i IOGT-NTO-föreningen. Vi lyssnade till ett föredrag om det alltmer ökande våldet i samhället som kan relateras till alkohol, så kallat alkovåld. Det finns ett klar samband mellan våldsbrott och alkohol, och det finns ett klart samband mellan tillgängligheten på alkohol och alkoholkomsumtionen i samhället. Sålunda, för att minska alkovåldet måste tillgängligheten till alkohol minskas. Stor effekt uppnås genom att till exempel tidigarelägga stängningen av nattöppna krogar. Det har med framgång prövats i andra länder.

Väl hemma var det i princip läggdags.

2 kommentarer:

S. sa...

Och vad hade de jäkla kommunikationsanalfabeterna att säga till sitt försvar? Sade du verkligen att de var ena jävla idioter? Det kan jag iofs tänka mig att du kanske gjorde :)

Hundblues sa...

Hmmm.... Jag kanske överdrev lite. Just "jävla idioter" säger jag visserligen ofta, men inte till folk, bara om folk. Jag minns inte rikgtig vad jag sa, men troligen sa jag ungefär "lägg av" och "va´ fan håller ni på med?" och "lägg av" och "nu får ni fan ge er". Tror jag