torsdag 13 maj 2010

Dagboksblad torsdag 13 maj 2010

Kristihimmelsfärdsdag. Folknykterhetens dag. Så har det varit sedan jag-vet-inte-hur-länge. Och det har också länge firats på Skansen. Numer firas den kring Ordenshuset Brofästet. Dit ställde jag min kosa efter frukost och hundpromenad. Roligt att träffa många bekanta som man inte ser så ofta. Och så genomfördes ett ordensmöte enligt 1920 års ritual. Mycket intressant att se och höra. Och sedan jämföra med Tempel Riddare Ordens möten idag. Man ser att Oscar Eklund varit inblandad i framtagandet av både IOGT:s ritual och Tempel Riddare Ordens ritual.

Sedan hemåt för att käka middag. Sedan kom svärmor på beösk för hon behövde lite fackliga råd. Därefter fikade vi och tittade lite på TV. Nu har övriga familjen lagt sig. Jag håller på att baka en sockerkaka, och ska pilla lite med bilder innan jag lägger mig.

Inga kommentarer: