måndag 10 maj 2010

Dagboksblad måndag 10 maj 2010

Åter en arbetsvecka, men en kort sådan. Vilket innebär att tempot på jobbet blir ännu högre. Det började fint i morse med möte med den chef vars tjänst några tycker jag ska söka. Han sa att jag skulle söka den tjänsten, för det behövs någon som vet vad projektledning går ut på. Fan, nu har jag snart inget val längre. Och eländet fortsatte på lunchen. Jag hade bråttom och hittade ingenstans att sitta, så jag trängde mig på hos några arbetskamrater som såg ut att inte vilja ha sällskap. Och som straff för att jag trängde mig på framförde även de att jag borde söka det där chefsjobbet.

Kvällen ägnades dels åt att jobba en del och dels åt att fundera på vilken skola yngsta dottern ska välja. Klockan är mycket och jag har fortfarande en hel del jobb att göra. Ska i morgon ha kvartssamtal/utvecklingssamtal med chefen, och jag måste vara lite förberedd genom att ha egna uppfattningar om min prestation. Och den förbannade mallen vi använder på företaget är obegriplig.

Inga kommentarer: