lördag 1 maj 2010

Dagboksblad lördag 1 maj 2010

Upp tidigt som fan och koka morgonkaffe, och så avnjuta detta till Ring så spelar vi. Sedan masade jag mig upp för att fixa presenter till lilla mamma vars födelsedag vi skulle ut till landet för att fira idag. Presenterna var ett antal fotografier som skulle skrivas ut. Det blev ganska bra, men jag upptäckte till min fasa att jag nog måste kalibrera antingen skrivaren eller skärmen, för bilderna blev mycket mörkare vid utskrift än de var på skärmen.

När bilderna var utskrivna åkte vi. På vägen stannade vi vid Ulriksdals Trädgårdar och köpte lite pelargonsticklingar som ytterligare presenter.

När vi kom till landet blev det förmiddagskaffe och därefter promenad. Fan vad det blåste. Det blåste så mycket så man hörde inte vad man tänkte, vilket kan vara ganska frustrerande. För att inte tala om hur frustreraden blåsten var när jag tillbakakommen skulle ut för at prova mitt makroobjektiv. Fan, blommorna for ju som vindrutetorkare fram och tillbaka i blåsten. Jag var tvungen att använda sportprogrammet på kameran för att kunna fånga blommorna.

Efter middagen rullade vi så sakterliga hemåt, för vi skulle ägna kvällen åt att hjälpa fruns syster att flytta in. Hon hade fått tillträde till sin nya lägenhet i förmiddags, och vi skulle köra lite saker som fanns hemma hos oss till hennes nya lägenhet. När detta var gjort, promenerade vi hund, tittade på så ska det låta, fikade och så hamnade jag som hastigast framför datorn, och nu är det läggdags.

Inga kommentarer: