fredag 7 maj 2010

Dagboksblad fredag 7 maj 2010

Tänkte jag skulle åka tidigt från jobbet, men det sket sig. Dock förgylldes eftermiddagen av ett besök av min för närvarande pappaledige konsult. Han har varit hemma i fyra veckor, eftersom dom just fått tvillingar, men idag tog han med sig barnen och bjöd på fika (det var faktiskt hans tur denna vecka). När jag stod och tittade på barnen slogs jag av hur lika jag reagerar inför hundvalpar och spädbarn. Både spädbarn och hundvalpar får mig att känna stor ödmjukhet inför livets stora under. Det var också tur att han hade med sig tvillingar, då kunde nämligen jag hålla i den ena ostört medan den andra gick runt bland arbetskamraterna. Smart drag.

Och så skulle jag åka tidigt från jobbet, men så blev det inte. Det blev dock inte senare än att jag hann det jag skulle göra. Jag skulle in till stan och Sibyllans Kaffe- och tehandel för att köpa te. Trots att jag kör Vespa kan det vara bökigt att ta sig fram i stan när det är mycket trafik. Men det löste sig, och runt halv sju var jag hemma. Strax därefter kom fru och hund hem efter en promenad, och då drog vi (utan hund, som fick vara hemma, och utan yngsta dotter som inte var hemma) till stan för att käka middag på den italienska favoritrestaurangen Buchetto. Det blev jävligt gott, och när maten var uppäten fylldes man med ett sånt där välbehag som gott och väl varar resten av dagen.

När vi kom hem blev det en hundpromenad, sedan te och djurpolisen. Och nu orkar jag inte lägre, nu är det läggdags.

Inga kommentarer: