lördag 15 maj 2010

Dagboksblad lördag 15 maj 2010

Dagen började med lite morgonfika (vad annars en ledig lördag?) och så småningom blev det frukost. Då det hade utlovats en väldigt fin dag bestämde vi att en av de presenter jag fick igår då jag fyllde år, skulle levereras. Presenten var en lång promenad på Djurgården med hela familjen samt fika på något lämpligt ställe. Ett lämpligt ställe när man är på Djurgården är ofta Rosendals trädgård, och så blev det även idag. Vi promenerade väl drygt en och en halv timme, fikade på Rosendal (det var det många andra som gjorde också) och så gick vi tillbaka till bilen. Det blev en promenad på drygt två timmar. Man blev ganska mör efter den promenaden, både på grund av längden och värmen.

När vi kom hem upptäckte jag att jag hade så inihelvete ont i min högra häl. Hälseneinflammation var väl den första tanken. Jag brukar få ont i hälsenorna emellanåt, så detta är väl inte så konstig. Men det gjorde mer än vanligt ont. Ska behandla med vila och Voltaren gel.

Vi hade käkat ordentligt på Rosendal, så middag var det ingen brådska med. Men så småningom lagades den till. Hundpromenaden efter middagen försökte jag mig på i alla fall. Det var dumt gjort. Det gjorde ont. Hemkomen blev det fika och så tittade vi på gårdagens, och förra veckans inspelade avsnitt av Så ska det låta. Därefter pillade jag lite med bilder, och nu tänker jag lägga mig.

2 kommentarer:

Avataria sa...

Uschiamej!
Man kan väl inte göra som man gör med damer och rekommendera herrn att gå med cirka 3 cm klack?
Avlastar hälsenan!

Hundblues sa...

Alltså jag tycker det är viktigt att bejaka sina kvinnliga sidor, men jag gör det hellre på andra sätt än gå omkring med höga klackar.