onsdag 12 maj 2010

Dagboksblad onsdag 12 maj 2010

Återigen en sån där dag då alla utom vårt företag har halv dag. Och återigen en sån där dag då man inte behöver köra 30km/h utanför skolan, eftersom den hastighetsbegränsningen bara gäller "vardagar utom vardag före sön- och helgdag". Hade en tanke om att gå hem i alla fall hyfsat tidigt från jobbet. Det sket sig i hundraåtti kan man säga. Möte mellan tre och kvart i fyra och sedan lite samtal och så var jag tvungen att söka nytt jobb. Jag talade med hon som skulle bli min nya chef om jag fick det jobb alla tycker jag ska söka. Och dessvärre sa hon inte "Det är ingen idé att du söker, du kommer ändå inte få jobbet." Det hade annars varit ett väldigt bra svar, för då hade jag inte behövt fundera mer. Men i stället bad hon mig, nästan på sina bara knän, att jag skulle söka jobbet. Hon berättade att hon hade bett personalen komma med förslag på vem dom ville ha, och flera hade alltså föreslagit mig. Hmmmm. Men nu har jag i alla fall sökt jobbet.

Kvällen ägnades åt.... i stort sett ingenting. Vi fikade, tittade på djurpolisen, jag pillade lite med bilder, och så blev det läggdags.

2 kommentarer:

Suswic sa...

Jajajaaaa, men sök det där jobbet då! Strunta i mig bara... hmpff

Hundblues sa...

Hmmmmm. Vi måste nog ha ett allvarligt samtal du och jag. Ett samtal där jag ska förklara att jag inte alls struntar i dig. Och se det såhär: Om jag får det där nya jobbet så kan jag.....ehhh, så kommer du.....hmmm, betyder det.... tja.....något ska jag väl komma på i alla fall.