onsdag 26 maj 2010

Dagboksblad onsdag 26 maj 2010

Satt och jobbade alldels för länge i går kväll, eller snarare i morse. Gick och la mig först vid klockan 2. Vaknade klockan sex, och var jävligt trött. Stannade hemma lite längre och sov en stund till innan jag drog till jobbet.

Som jag sagt tidigare är jag extrachef denna vecka, så jag hade att hålla ihop ledningsgruppsmötet. Det gick väl sisådär kan jag säga, men det berodde inte på mig.


På eftermiddagen var det dags för en jävla anställningsintervju för det jobb jag har sökt. Sånt hade jag helst velat slippa. Jag trodde dom visste vem jag var. Men dom ville veta vad jag hade för ambitioner och idéer med verksamheten om jag skulle bli chef över den. Jag lyckades väl klämma ur mig hyfsade svar, men när jag efter middagen var ute på en sväng med hunden kom jag på mer saker som jag borde sagt. Så för en liten stund sedan skickade jag iväg ett mejl med ett mer utförligt svar om vad jag vill med verksamheten. Hoppas det duger. Eller hoppas det inte duger åt dem. Visserligen har jag sökt jobbet och jag vill ha jobbet, men jag har ingen lust att sluta på mitt gamla jobb.


Kvällen har ägnats åt besök på IKEA, hundpromenad och arbete. Nu är det fanimej läggdags.

Inga kommentarer: