onsdag 19 maj 2010

Dagboksblad onsdag 19 maj 2010

Idag var det en sån där dag då man borde åkt till Göteborg, men det gjorde jag inte. Av två skäl. Dels kunde jag inte vara med på ledningsgruppsmötet eftersom jag var tvungen att gå på ett annat möte på förmiddagen, och dels skulle eftermiddagen ägnas åt andra saker, som inte hade med jobbet att göra. Ikväll hade vår IOGT-NTO-förening våravslutning, och eftermiddagen ägnades åt att förbereda den. Koka soppa och baka rabarberpaj till 25 personer. Det gick som galant, jag och tanterna fixade en fantastiskt god soppa och en lika god rabarberpaj. Folket var nöjda med tillställningen, trots att jag var tvungen att i brist på bättre, sjunga lite Bellman och lite Taube för dom.

När jag körde hem på Vespan efter festen var det sådär underbart ljummet i luften som det bara kan vara på våren, och det doftade och jag hörde både koltrast och näktergalen. När jag kom hem tog jag hunden på en promenad, och frågan är egentligen varför man inte är ledig på våren i stället för på sommaren, så man har chans att uppleva många vårnätter.

Inga kommentarer: