lördag 27 februari 2010

Dagboksblad lördag 27 februari

Vaknade tidigt, och gjorde morgonfika. Inte fullt så tidigt masade jag mig upp och käkade frukost, och tog sedan plats framför datorn. Medan frun gick morgonpromenaden påbörjade jag helgens stora uppgift, att färdigställa en kurs, både pratmanus och presentationsbilder , i ämnet riskhantering i produktutvecklingsprojekt. Den måste vara klar i helgen för att kunna skickas ut i början av nästa vecka för att granskas och korrigeras på torsdag för att sedan användas på fredag. Och ska den bli som jag tycker den ska blir är det lika bra att jag gör den själv. Så då satt man där och kände att hela helgen var räddad.

Men när frun kom hem från hundpromenaden och skulle hem til sin syster, erbjöd jag mig att köra henne, och så passade jag själv på att dra en repa på stan med kameran. Jag vandrarde runt en del av Söder i Stockholm och fotograferade. Om det blir några bilder kanske jag lägger upp dem här rätt vad det är.

När jag kom hem var det dags att laga mat, men eftersom frun inte hade kommit hem (hon hade blivit kvar hos sin syster. Dom skulle boka sig en resa till Italien, och dom hade svårt att bestämma sig för resmål och hotell.) så jag väntade en stund. Och en stund. Och sedan var jag tvungen att laga maten för att äldsta dottern (som var hemma) skulle hinna åka iväg på sina begivenheter.

Efter middag blev det i princip melodifestival, och sedan inte så mycket mer innan läggdags.

Inga kommentarer: