onsdag 24 februari 2010

Dagboksblad onsdag 24 februari 2010

Inget IOGT-NTO idag, trots att det är onsdag. Shit happens.

Däremot bjöd resan till jobbet på en del spännande överraskningar. "Viss störning i den spårbundna lokaltrafiken" bland annat. Dessutom hade jag att hämta hund eftersom frun hade italienska studier i staden på kvällen. Som en följd av det var det även jag som lämnade hunden. Till följd av detta var det fler än jag som åkte bil i morse. Det innebar att det tog väl någon timme extra att komma till jobbet.

Onsdagar innebär nästan alltid ledningsgrupp på jobbet. Ganska roligt måste jag säga. Ofta trevliga människor, god stämning och man känner faktiskt att man gör lite nytta för att få verksamheten att gå framåt. Och ibland hettar diskussionen till. Idag blev det riktigt infekterat mellan två av mina chefskollegor. Och på sitt sätt är det skönt, för det är bara en av dem som har rätt. Om man står utanför en konflikt kan man lättare se frågeställningen från bådas håll, men i detta fallet var det entydigt så att bara en hade rätt. Jävligt rätt.

Kvällen ägnades åt att laga mat, äta mat, promenera hund och sedan arbeta. Länge.

Inga kommentarer: