fredag 12 februari 2010

Dagboksblad fredag 12 februari 2010

Som sagt, ens ålder bestäms av hur man går in i och ut ur helgen. De unga är pigga och i högform på fredag efter jobbet, för då börjar festen. De gamla är pigga på måndag morgon när de fått vila hela helgen. Jag hade bestämt mig för att vara ung denna fredag (också). Jag och en arbetskamrat gjorde sällskap hem till oss, där vi började kvällen med att käka middag. Sedan drog vi till Stampen. Låter som en riktigt "kväll med grabbarna". Men jag vill då påpeka att på Stampen anslöt äldsta dottern, som också var sugen på lite rockabilly, för det var nämligen det som bjöds på Stampen denna kväll. Go Getters spelade, och dom är jävligt bra. Tyckte alldeles för många, för det blev så förbannat trångt. Jag lärde mig också att luftgitarr är helt ute i dessa kretsar. Det som gäller är luftståbas. Det var ett gäng rockabillys som dansade som fan och spelade luftståbas längst framme vid scenen. N.B. detta gäng var i 20-25-årsåldern. I mitten på andra set blev det dock förjävla trångt, så vi gick ner i källaren och lyssnade på gubbrock istället. För att vara gubbrock var det dock ganska bra. Sedan körde jag hem Anders och så åkte jag hem själv. Och trots att jag tänkter vara ung denna helg var jag lite fredagstrött.

Inga kommentarer: