tisdag 2 februari 2010

Dagboksblad tisdag 2 februari 2010

Tidigt som attan rusade jag upp för att åka till stan och sedan vidare med tåg till Gävle. Snökaos råder för lokaltrafiken i Stockholm, så jag var ute i god tid. Det första tåget var inställt och det andra försenat, men likväl hann jag med tåget till Gävle. Och vi var nästan framme i tid också. I Gävle bytte vi till taxi för vidare transport till Sandviken. När vi satt i mötet frampå förmiddagen såg jag hur solen kom fram och hur fint fotoväder det blev. Och när vi sedan åkte ner på byn för att käka lunch kändes det rent förjävligt att inte ha kamera och tid till sitt förfogande. Det var fint ljus och en fin by att ströva i med kamera. Men av det blev det intet.

På tåget hem var det jävligt kallt, och det enda kaffe som fanns att köpa var något jävla automatkaffe, som jag inte ens försökte dricka. Till Stockholm anlände vi bara drygt 10 minuter försenade, och lokaltåget ut till byn gick också nästan i tid.

Kvällen var inte vikt åt templet, trots att det är tisdag, utan första tisdagen i februari har IOGT-NTO tillsammans med NBV tävlingen Musikleken. Därför hade vi ett 15-tal gäster hemma hos oss och vi lyssnade på musik och svarade på frågor. Och fikade den äpplepaj som jag på något underligt vis hade lyckats mecka ihop samtidigt som jag lagade och käkade middag.

Nu är tävlingen avslutad, gästerna har åkt hem och jag ska lägga mig för att orka upp till taxin till Bromma i morgon bitti.

4 kommentarer:

Lisa sa...

haha, sandviken är ingen fin liten by utan en smutsig liten håla =P
fast du kanske lyckades hitta nått guldkorn som jag missade under det året jag bodde där. Eller så var jag hemmablind =P

=D

Hundblues sa...

Lisa jag talar inte om Sandviken som bostadsort, jag talar om Sandviken som fotgrafiobjekt. Det är ganska stor skillnad. OCh jag talade bara om fotovädret som var fint, inte om byn som var fin. Även den fulaste fabrik gör sig bättre i fint ljus.

Lisa sa...

ja du är väl mer artistisk än mig, jag har svårt att hitta finheter i fulheten =P Var i Sandviken var du? På Sandvik? eller finns det andra fula fabriker där också?

Hundblues sa...

Jag besöke Syntronic. Alldeles bredvid en veterinärklinik, på väg ut från byn mot Högbo.