måndag 22 februari 2010

Dagboksblad måndag 22 februari 2010

Satan vad kallt det var i morse, minus 25 grader. Det blev långkalsonger och dunjacka. Tur att man har hund så man vet hur man ska klä sig. SL varnade för kaos i trafiken, men min buss kom i tid (eller också var det föregående buss som var 10 minuter försenad) och var nästan tom. Inga problem att komma till jobbet med andra ord. Vad jag nu skulle dit att göra. För det har varit en slitig dag, som de flesta måndagar är. Och vissa möten är så tråkiga så jag somnar när jag sitter på dem.
Efter jobbet var det ordensmöte. Som nyvald ordförande (Sändebud som det heter i ordenssällskapet) vill jag göra ett gott intryck på medlemmarna, så förra veckan skickade jag ut ett brev och inbjöd till dagens möte. (Mötesschema har sedan tidigare skickats ut, så brevet var bara som en extra påminnelse.) Men tro´t eller ej, det kom en broder på mötet som aldrig kommit tidgare, just på grund av mitt brev. Efter ett trevligt möte åkte jag hem och har just avslutat fotografering av en västerbottensost.

Och nu är det läggdags.

2 kommentarer:

Avataria sa...

Jag har två såna osthyvlar (och tre andra) och de är de bästa jag har. Tyvärr har skaftet spruckit på båda, så nu funderar jag på att hitta nån fin träbit och tälja nya skaft. Fullständigt ointressant, förstås. Ville bara tala om att jag är här och läser, fast jag nästan aldrig kommenterar :)

Hundblues sa...

Kul att du läser. Kan säga att det är ömsesidigt.

Och jag instämmer. Det där är vår bästa osthyvel, trots det spruckna skaftet. Och ska man hyvla västerbottensost är det den enda som går att använda.