måndag 8 februari 2010

Dagboksblad måndag 8 februari 2010

Så blev det åter måndag och dags att gå till jobbet. Det är inte så ofta jag tänker på det, vilket är synd för det borde man göra, men jag är oerhört lyckligt lottad som har ett jobb som jag mer än gärna går till. Till och med på måndagar. Och det är bara ett helt vanligt tjänstemannajobb. Fan, man är väl inte riktigt klok. Men lycklig. (I love the life I live, and I live the life I love)

Hemkommen från jobbet lagade jag mat, kammade lite på hunden och har senaste timmarna suttit framför datorn för att skriva ett brev till medlemmarna i den lilla ordensavdelning som jag numer är ordförande för (ordförande kallas för Sändebud inom Orden). Jag har funderat och jag har funderat, men jag har inte kommit på vad jag ska skriva. Satans frustrerande. Nu ger jag upp, går och kokar te och sedan blir det djurpolisen.

Inga kommentarer: