lördag 13 februari 2010

Dagboksblad lördag 13 februari 2010

Lördag är en bra dag. Då kan man börja dagen med morgonfika. Efter frukosten, medan frun promenerade hund, tog jag fram elgitarren och fiolen och spelade lite. Detta för att jag var ombedd att medföra dessa instrument till dagens årsmöte. Det var årsmöte i MHF:s Campingklubbs Stockholmsavdelning.


Så bortemot kvart över elva lastade jag in instrument och förstärkare i bilen och åkte iväg. Han jag skulle spela med spelade dragspel och för fort. Det är ju dragspelet som för melodin, så min uppgift är ju att följa honom, vilket inte var så lätt. Vissa låtar spelade han så snabbt så man kände inte ens igen dem. Men det är alltid kul att spela.

Länge höll årsmötet på. Alldeles för länge, så sent kom jag hem. Det blev knappt med tiden att laga middag och hinna äta den före melodifestivalen, men vi fixade det. Sedan blev det hundpromenad och fika, och så tittade vi på det från gårdagen inspelade avsnittet av På Spåret. Och sedan var det liksom lika bra att gå och lägga sig.

Inga kommentarer: