torsdag 19 november 2009

Vem hade rätt??

För en tid sedan skrev jag om ett föräldramöte i yngsta dotterns nya klass. Det kan man läsa här om man behöver friska upp minnet. På det föräldramötet var det ett föräldrapar som ställde den ena korkade frågan efter den andra. När jag kom hem från det mötet sa jag till yngsta dottern, att baserat på dessa föräldrars beteende visste jag vem som var klassens rötägg. Hon sa att så var det inte alls. Han verkade rätt vettig. Tidigare i veckan erkände hon att jag hade haft rätt. Han är ett rötägg. JAG VISSTE DET, KLART JAG HAR RÄTT!!!!!!!!!!!!!!

Men egentligen är det förbannat tragiskt att jag hade rätt. Baserat på några frågor på ett föräldramöte kan jag med nästan kuslig sägerhet identifiera rötägget. Då kan han inte ha det lätt hemma.

2 kommentarer:

Lena sa...

Å andra sidan så är det ändå ovanligt att klassens rötäggs's föräldrar går på möte. De flesta gånger är det ju ändå så att de barn vars föräldrar behöver gå på mötena aldrig infinner sig.
Kanske för att inte alla andra ska märka hur "korkade" de är?

Hundblues sa...

Riktigt det du skriver. Det intressanta i detta fallet var att föräldrarna var väldigt angelägna om att det skulle gå bra för deras son, men av något skäl hade deras beteende fått motsatt effekt. Jag kan inte riktigt förklara hur det hänger ihop, men det gör det uppenbarligen.